School

Identiteit
Onze school huist in een oud schoolgebouw met klassieke vormgeving aan de buitenkant. De binnenkant is ruim en kleurig en netjes. Er zijn vier ruime klaslokalen en er zijn voldoende werkplekken voor kinderen om alleen of in kleine groepjes te werken. Er bevindt zich een inpandige gym/speelzaal.

Onze school is een gruitenschool, een school met het Brabants Verkeersveiligheids Label, een Jeeloschool en een Opleidingsschool van Hogeschool-Arnhem-Nijmegen. Binnen onze school is een peutergroep van Spring actief. 

De school ligt in een ruime, groene en landelijke omgeving en heeft twee bescheiden speelplaatsen. Onze school is onderdeel van de Stichting Katholiek Onderwijs Vierlingsbeek (SKOV). Wij delen de visie van SKOV op het onderwijs. Samen met onze collega’s in Maashees,Holthees, Overloon en Vierlingsbeek, staan wij voor: “de educatieve ontwikkeling van kinderen tot zelfverantwoordelijke lerende burgers die zichzelf (leren) kennen, erkend worden om wie ze zijn en hun eigen talenten blijvend kunnen ontwikkelen in een snel veranderende maatschappij”.

Onze visie en missie
Onze school is een kleinschalige basisschool gelegen in de kom van Vortum Mullem. De kinderen zijn verdeeld in 2 Units. Sinds een aantal jaren is er ook een peuterspeelzaal gehuisvest in ons schoolgebouw.

De school valt onder het bestuur van SKOV (Stichting Katholiek Onderwijs Vierlingsbeek). Deze stichting bestaat uit 5 scholen die nauw met elkaar samen werken.Basisschool Sint Anna wil bereiken dat ieder kind via een ononderbroken leer- en ontwikkelingsproces die het best bij hen past, die kennis en vaardigheden kan verwerven die het nodig heeft om een zelfstandig, sociaal en kritisch denkend mens te kunnen worden in een muliticulturele samenleving. 

Daarom is Sint Anna een plaats:     

  • waar ouders en kinderen zich thuis voelen 
  • waar veiligheid en aandacht voor elkaar hoog in het vaandel staat 
  • waar kinderen zichzelf kunnen zijn
  • waar aandacht is voor het unieke van ieder kind
  • waar aandacht is voor de kerndoelen van het onderwijs
  • waar zelfstandigheid wordt gestimuleerd 
  • waar kinderen ook zelf kunnen kiezen   
  • waar gewerkt wordt met eigentijdse middelen